lördag 14 januari 2012

Great wall of china

Denna blogg startades ganska mycket för att kunna tipsa om musik ni troligtvis inte hört förut och jag skulle tro att dom absolut flesta inte hört Great wall of china. Den största anledningen att jag själv har hört dom är att ett par goda vänner var med i bandet. GWOC släppte bara tre eller fyra demos (och många låtarna var nyinspelade för varje demo med lite ändrad text och/eller musik) och genomförde ett tiotal spelningar för att sedan läggas ner. Jag såg själv bara en spelning som jag inte minns så jättemycket av. Men det var inte deras fel ska erkännas.
Musikaliskt är dom djupt rotade i det tidiga 2000-talet. Det är inte lite Broder Daniel över vissa låtar. Men man kan definitivt ha sämre förebilder och så länge det är bra är det ju inga problem.



Båda dom här låtarna kan man höra på deras döda myspacesida så jag slänger med en replokalsdemo som förtjänar ett bättre öde.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar