onsdag 15 februari 2012

Passion of the pops


Jag vet egentligen inte vad jag vill säga om Bill Cosby and His White Puddin Pops eftersom jag inte hittat någon information alls när jag letade. Det är i alla fall skitbra och det svänger som få andra moderna band gör. I mina öron låter det som fratrock i rakt nedstigande led från "louie, louie" och "Wooly Bully". Något som förvånansvärt få sysslar med nu för tiden. Lite underligt för jag kan inte tänka mig något som skulle vara festligare att lyssna på till en öl eller två.


Som vanligt är jag sist på bollen här. Deras enda(?) skiva verkar ha kommit ut 2005(?) men jag hittar som sagt inte någon konkret info om någonting någonstans. Är det någon i läsekretsen som vet något om bandet och/eller om det går att få tag på deras skiva i Sverige så tar jag tacksamt emot infon. Skivan finns i vilket fall som helst att lyssna på i sin helhet på både bandcamp och soundcloud. Topp-topp!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar